Doelstelling en activiteiten

...kruit noch lood...

Doelstelling

Schiet(sport)vereniging SV Cerberus is bovenal een vereniging van 'ons kent ons' en draagt het behoud van datgene wat ons bindt hoog in het vaandel. Doel is om dit te bewerkstelligen middels het organiseren van diverse activiteiten t.b.v. de schietsport in het algemeen, en ons verenigingsgevoel in het bijzonder.

Activiteiten

Schieten wordt niet zo snel in verband gebracht met sport. Meestal wordt er bij het woord 'schieten' gedacht aan criminaliteit, jacht of oorlog. Toch is het voor velen een serieuze sport. Schieten is echter ook een zeer individualistische sport; niemand anders dan degene die de trekker overhaalt is verantwoordelijk voor het resultaat. Om die reden organiseren wij, voor de verbindende factor, naast een onderlinge competitie, ook de nodige activiteiten op sociaal vlak, met als raakvlak en/of uitgangspunt natuurlijk diezelfde schietsport.